Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompatibilita názorů na rodičovství v párech
Hurychová, Alice ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Šprincová, Veronika (oponent)
Cílem této práce je porovnání názorů na rodičovství partnerů (z genderové perspektivy) v rodinách vychovávajících děti. Změny v postavení žen ve společnosti, významnější finanční přínos do rodinného rozpočtu a tím i ekonomické zázemí mají vliv na utváření názorů na celkové uspořádání rodinných činností, což se promítá i do samotného rozdělení rodičovských rolí a s tím spojených zodpovědností. Ačkoliv se práce zaměřuje především na názory a představy o rodičovství, neopomenula jsem věnovat určitý prostor i jejich skutečné rodinné praxi. Vzájemné působení lidí, kteří spolu sdílejí jednu domácnost a vychovávají děti, může zapříčinit určité zaslepení, které postupně vytváří pocit určitého názorového souladu. Rodiče se mohou někdy mylně domnívat, že jejich názory na rodičovství jsou sdíleny i druhou stranou. Do výzkumu jsem zahrnula deset rodičovských párů vychovávajících dvě a více dětí. Pro zvolenou metodu polostrukturovaných rozhovorů jsem vybrala respondenty/tky ze svého blízkého okolí. Výběr byl zcela záměrný, neboť s mnohými z nich se znám delší dobu, měla jsem tedy možnost sledovat některé jejich výchovné postupy či projevy chování, a zajímalo mě, zda jejich názory korespondují s jejich jednáním. Důležitý aspektem při zkoumání názorových shod či rozdílů je prostředí jednotlivých respondentů/tek,...
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Majzel, Jakub ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň základních škol na Praze 2 Anotace Bakalářská práce pojednává o tématu volnočasových sportovních aktivit a vzdělávání romských dětí. Popisuje pojmy týkající se romské kultury a problematiky, věkového období cílové skupiny a pojmy související s volným časem dítěte na druhém stupni základní školy. Je zde zdůrazněna funkce sportu, která slouží jako způsob smysluplného trávení volného času, v kombinaci se školou, ale také jako velmi prospěšná činnost ovlivňující tělesný, psychický a sociální stav lidí. Práce dále definuje faktory ovlivňující průběh vzdělávání romských dětí a důležitost jejich vzdělání. Poukazuje také na volnočasové aktivity, jako na nástroj předcházení prevence kriminality. Klíčová slova Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu. .
Blízké vztahy v pěstounských rodinách
SMÍŠKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá mapováním blízkých vztahů v pěstounské rodině. Především se snaží přiblížit prožívání uvnitř pěstounské rodiny z pohledu matky pěstounky. Cílem praktické části je zjistit, jak matky pěstounky vnímají a prožívají vztahy v rodině. Tedy přiblíží motivaci pěstounů, příchod dítěte do nové rodiny a jeho adaptaci v ní, mapuje sourozenecké vztahy a vztah partnerský a s tím související výchovu dětí. Pro výzkum bylo zvoleno kvalitativní šetření, kdy za pomocí polostrukturovaných rozhovorů jsou získávány informace od pěstounek, které vykonávají buď krátkodobou pěstounskou péči nebo dlouhodobou, která zahrnuje i příbuzenskou pěstounskou péči. Následně jsou vytvořeny kazuistiky jednotlivých pěstounských rodin a získaná data jsou zpracována pomocí metody vyložení karet. Výsledky šetření ukazují dva typy prožívání vůči přijatému dítěti uvnitř rodiny, se kterým pak souvisí motivace, partnerský vztah, sourozenecký vztah i výchova dítěte. První typ rodin přijímá rodičovskou identitu vůči dítěti a druhý ji nepřijímá. Výsledky potvrzují stabilnější partnerský vztah po příchodu přijatého dítěte, také motivaci pomoct dítěti doplněnou o další potřeby jednotlivých rodin a starostlivost a péči ze strany získaných sourozenců.
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Majzel, Jakub ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň základních škol na Praze 2 Anotace Bakalářská práce pojednává o tématu volnočasových sportovních aktivit a vzdělávání romských dětí. Popisuje pojmy týkající se romské kultury a problematiky, věkového období cílové skupiny a pojmy související s volným časem dítěte na druhém stupni základní školy. Je zde zdůrazněna funkce sportu, která slouží jako způsob smysluplného trávení volného času, v kombinaci se školou, ale také jako velmi prospěšná činnost ovlivňující tělesný, psychický a sociální stav lidí. Práce dále definuje faktory ovlivňující průběh vzdělávání romských dětí a důležitost jejich vzdělání. Poukazuje také na volnočasové aktivity, jako na nástroj předcházení prevence kriminality. Klíčová slova Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu. .
Kompatibilita názorů na rodičovství v párech
Hurychová, Alice ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Šprincová, Veronika (oponent)
Cílem této práce je porovnání názorů na rodičovství partnerů (z genderové perspektivy) v rodinách vychovávajících děti. Změny v postavení žen ve společnosti, významnější finanční přínos do rodinného rozpočtu a tím i ekonomické zázemí mají vliv na utváření názorů na celkové uspořádání rodinných činností, což se promítá i do samotného rozdělení rodičovských rolí a s tím spojených zodpovědností. Ačkoliv se práce zaměřuje především na názory a představy o rodičovství, neopomenula jsem věnovat určitý prostor i jejich skutečné rodinné praxi. Vzájemné působení lidí, kteří spolu sdílejí jednu domácnost a vychovávají děti, může zapříčinit určité zaslepení, které postupně vytváří pocit určitého názorového souladu. Rodiče se mohou někdy mylně domnívat, že jejich názory na rodičovství jsou sdíleny i druhou stranou. Do výzkumu jsem zahrnula deset rodičovských párů vychovávajících dvě a více dětí. Pro zvolenou metodu polostrukturovaných rozhovorů jsem vybrala respondenty/tky ze svého blízkého okolí. Výběr byl zcela záměrný, neboť s mnohými z nich se znám delší dobu, měla jsem tedy možnost sledovat některé jejich výchovné postupy či projevy chování, a zajímalo mě, zda jejich názory korespondují s jejich jednáním. Důležitý aspektem při zkoumání názorových shod či rozdílů je prostředí jednotlivých respondentů/tek,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.